Møtelokale

Alle usakligheter og ditt og datt

Moderator: Arnold Hoddevik

Post Reply
Arnold Hoddevik

Møtelokale

Post by Arnold Hoddevik »

Vi har eit ganske alvorlig problem knytt til møtelokale. Årsaka er at det ikkje finst solskjerming i musikkrommet og bildefagsrommet. Dette er rom med ganske sterkt lys inn i lokale på den tida vi brukar desse romma.
Møtet torsdag 12.4. viste at musikkrommet er totalt ubrukelig for oss, i alle fall i april, mai, juni og sannsynligvis eit godt stykke ut på hausten, i alle fall når det er sol. Sola skin ofte direkte inn på lerretet.
Resten av året trur eg vi rett og slett må bruke kultursalen, men vi må få ei meir permanent løysing på dette. Forslag?
Beste helsing
Arnold Hoddevik
91179866, arnold@stayon.no

Monica Vestre

Re: Møtelokale

Post by Monica Vestre »

Enig i at vi må bruke kultursalen resten av året slik som det er nå. Det må imidlertid sjekkes om der faktisk er ledig...i går var det andre i salen da vi kom...

Ang. musikkrommet, så må det vel være mulig å få til solskjerming? Vi kan jo begynne med å snakke med de som styrer der om det er noe som kommer eller kan komme? Rommet er mye brukt, så jeg regner nesten med at det ikke er bare vi som får dette problemet fremover... Om det ikke er aktuelt, så syns jeg vi bare kan være i kultursalen...den fungerer bra til vårt bruk (bortsett fra praten kanskje) og vi slipper også dette med bord og stoler med tanke på at vi aldri vet hvor mange som kommer...liker kultursalen jeg ;)

Arnold Hoddevik

Både John og eg har snakka med Magne om solskjerming - John fleire gonger enn eg, i alle fall på bildefagsrommet. Eg forstår ikkje kvifor det dreg slik ut.
Beste helsing
Arnold Hoddevik

Monica Vestre

Post by Monica Vestre »

Er vel kanskje penger det dreier seg om da... :roll:

John Colbensen

Post by John Colbensen »

jeg mener at jeg fortalte dere at det har kommet blending på bildefagsrommet. Det kom opp for et par måneder siden. Jeg holdt jo på å "mase" hull i hodet på Magne for å få det til,i 1,5 år. Når det gjelder musikkrommet så kan jeg godt si til Magne at vi ikke ønsker dette i de lyse månedene men at vi vil være i kultursalen. Problemet der igjen er at ingen snakker...men det gjør de jo forsåvidt ikke så mye i musikkrommet heller.
jeg vet helt ærlig ikke om jeg orker en ny maserunde for å få til blending på musikkrommet

Monica Vestre

Post by Monica Vestre »

Stemmer det, det har kommet persienner på bildefagsrommet ;)

Skjønner at du ikke orker noen ny maserunde, John... Vil du, Arnold, høre med Magne igjen siden du allerede har vært i kontakt med han, eller skal jeg gjøre det? Eller skal vi bare gjøre det enkelt og være i kultursalen de lyse månedene? :)

Arnold Hoddevik

Eg kan godt snakke med Magne om dette, og forklare at bilda ikkje viser, fordi lyset kjem direkte på skjermen. Når det er sol, blir det berre ein kvit flekk der sola treffer - ingen videokanon kan overvinne sollyset.
Så får vi sjå kva tilbakemelding vi får på det. Eg meiner det er heilt bortkasta tid å ha fleire bildevisingar i musikkrommet på denne sida av sommaren, uten at ei eller anna form for blending finst.
Nokon som er enig i eit slikt synspunkt?
Beste helsing
Arnold Hoddevik

John Colbensen

Post by John Colbensen »

Arnold Hoddevik wrote:Eg kan godt snakke med Magne om dette, og forklare at bilda ikkje viser, fordi lyset kjem direkte på skjermen. Når det er sol, blir det berre ein kvit flekk der sola treffer - ingen videokanon kan overvinne sollyset.
Så får vi sjå kva tilbakemelding vi får på det. Eg meiner det er heilt bortkasta tid å ha fleire bildevisingar i musikkrommet på denne sida av sommaren, uten at ei eller anna form for blending finst.
Nokon som er enig i eit slikt synspunkt?
jeg sier meg 100 % enig Arnold. En fotoklubb som ikke kan vise bilder blir i overkant dumt.

Monica Vestre

Post by Monica Vestre »

Helt enig jeg også...

MayIrenFlem

Post by MayIrenFlem »

Er enig i det Arnold skriver jeg også :)

Post Reply