Nasjonalt fototreff i Trondheim

Planer til drøfting

Moderator: Arnold Hoddevik

John Colbensen

Nasjonalt fototreff i Trondheim

Post by John Colbensen »

Hei

Det nærmer seg fristen for påmelding til Nasjonalt Fototreff i Trondheim. 1.mars går fristen ut. Treffet går over 4 dager...30.mai til 2.juni.
På et styremøte bestemte vi oss for å dekke utgiftene til 2 stykker som skal representere klubben i Trondheim. Vi bør vel komme med noen forslag og ta en relativt rask avgjørelse på hvem dette skal være siden det bare er 11 dager til fristen går ut :)
http://nasjonaltfototreff2013.wordpress ... oppdatert/

Noen som veldig gjerne vil representere klubben på møter osv. ?

Monica Vestre

Re: Nasjonalt fototreff i Trondheim

Post by Monica Vestre »

Såvidt jeg vet, så er det ingen av medlemmene som har meldt sin interesse for å representere klubben, og det er jo også styret som kjenner klubben best... Syns du er et naturlig valg jeg, John...om du har lyst da selvfølgelig :)

Personlig syns jeg det virker veldig interessant ut i fra det Anita har fortalt om landsmøtet, og jeg kan tenke meg å være med på dette, men jeg er nok ikke så talefør som man kanskje bør være i slike settinger... :roll:

MayIrenFlem

Post by MayIrenFlem »

Jeg stiller meg egentlig åpen til hvem som får reise, men det er vel naturlig at lederen av klubben er den ene som får dekt reise og opphold dersom han kan og vil? :) Jeg vet ikke hvor godt medlemmene er informert om at vi dekker utgiftene for to stk. som ønsker å dra for å representere klubben, men jeg vil tro der sikkert er flere som kunne tenke seg det. Vi har jo flere medlemmer som gjorde det godt i NM, og kanskje derfor kunne tenke seg å dra? Jeg vil tro det viktigste er at vi sender noen som er litt taleføre og som ønsker å representere klubben på en god måte :)

edit; jeg var visst litt rask med å svare og fikk ikke med med Monica sitt svar. Det er vel få som har stilt så mye opp for klubben som Monica har gjort. Så jeg foreslår at Monica og John reiser i regi av klubben, dersom de kan og vil :)

Hilde Soerdal

Post by Hilde Soerdal »

Det må vel vere greitt at to møter, men at den eine tar seg av pratinga på vegne av klubben? Så viss John og Monica kan og vil, og ingen andre melder si interesse, så heilt OK. :)

John Colbensen

Post by John Colbensen »

jeg håper dere andre også kommer med innspill her.
For min del så må jeg si at Arnold er vel den mest taleføre i organisasjons øyemed her i klubben. Synes at vi bør ha noen som brenner litt for klubben ja, men som også har meninger om hvordan NSFF skal styre skuta videre... :)

Arnold Hoddevik

Post by Arnold Hoddevik »

Det tok si tid, men her er eg.

Eg har vore med ved eit fototreff tidlegare, i Ålesund. Det var ganske fantastisk å få vere i lag med ein så stor og aktiv gjeng med ivrige og dyktige folk, Nikonambassadørar, osv. Den som dreg til Trondheim, får heilt sikkert kjempegodt utbytte av det. Landsmøtet er berre ein bitte, liten del av arrangementet, men det blir jo fatta nokre beslutningar der. Resten av programmet er heilt sikkert kjempeinteressant.

Kven som skal dra? Eg anbefaler at Monica og John reiser, enkelt og greit. Jo, eg slevar kvar gong eg ser ein talarstol, men eg synes denne gongen kan Monica dra. I lag vil dei kunne ivareta klubben sine interesser på ein god måte - heilt sikkert. Du fortener ein slik inspirasjon og vitamininnsprøyting, Monica. Neste år kan det bli nye mulegheiter.
Beste helsing
Arnold Hoddevik
91179866, arnold@stayon.no

Martin Madsen

Post by Martin Madsen »

Synst John kan være med og vist ingen fra klubben melder seg,så synst ei at enten Arnold eller Monica kan dra.
Martin Madsen
45239230
martinmadsen76@gmail.com

Haavard Hopland

Post by Haavard Hopland »

For meg er det absolutt naturleg at dei 2 som skal representere klubben føl hierarki-strukturen i klubben.
1.prioritet er leiar + nestleiar.
Dersom ein eller begge av desse ikkje kan, går rangeringa vidare ned gjennom klubbstyret, og deretter ut i medlemsmassen forøvrig.

Ein må ikkje nødvendigvis ha talegaver på Churchill eller Obama-nivå for å representere klubben på Landsmøtet. Det viktigaste er å avgje stemme ved avstemningane i tråd med klubben sine interesser. Derfor bør saker som skal opp til avstemning takast opp på eit medlemsmøte i forkant, slik at representanane har "ryggdekning" frå medlemmane i klubben i desse sakene.

Monica Vestre

Post by Monica Vestre »

Enig med Haavard jeg... Du er nestleder, Arnold, og du er talefør, så hvis du har lyst til å representere klubben sammen med John, så syns jeg du skal gjøre det :) Det er dere to som kjenner klubben aller best, og det er dere som har mest å bidra med i denne sammenhengen :)

John Colbensen

Post by John Colbensen »

Vi kan jo ta dette opp på medlemsmøtet på torsdag...Det er jo snakk om et aldri så lite innhogg i klubbkassa også. 1900,- pr. stk for deltakelse og om vi får bruke ATlanterhavsveien sitt tilbud om kr. 2000,- pr. stk. for hotellovernatting fra. 30.mai til 2.juni vil vi være opp i 8000,-. Og så kommer reisen... Vi snakker om rundt 10.000,- totalt her for 2 stk. Synes derfor valget bør være veloverveid.
Selv om jeg er lederen i klubben så er det ikke sikkert jeg er den rette til å representere klubben på best mulig måte... :)

Post Reply