Aldersgrense på medlemmer i klubben?
Moderator: Arnold Hoddevik
- MayIrenFlem
Aldersgrense på medlemmer i klubben?
Jeg ser vi har fått et meget ungt medlem i klubben og det er klart vi ikke skal utelukke noen aldersgrupper. Men jeg tenker særlig på f.eks julebord, klubbturer og slike ting så er det kanskje ikke alt våre yngste medlemmer kan/bør delta på? Noen som har gjort seg opp noen tanker om dette?
- Monica Vestre
Re: Aldersgrense på medlemmer i klubben?
Det har jeg også tenkt på, og jeg syns det bør være aldersgrense på julebordet og lignende arrangement...egentlig også på overnattingsturer. Så lenge personen er under 18 og det er vi som står for arrangementene, så blir vel klubben ansvarlig for dem?
Ingen under 18 har meldt seg på julebordet enda, men hva sier jeg om det kommer?
Ingen under 18 har meldt seg på julebordet enda, men hva sier jeg om det kommer?
- Arnold Hoddevik
Eg har i alle høve tankar om det, både når det gjeld alkohol og korleis vi oppfører oss. Ikkje at vi er så veldig usømelege, men vi må ta omsyn til alle som er med på aktivitetar, unge som gamle. Etter mi meining bør det vere muleg å vere med på tur og liknande, uten å vere myndig.
- John Colbensen
Når vi har unge medlemmer (under 18 år) så er det min mening at det bør være en 18 års aldersgrense for å være med på overnattingsturer. Jeg mener også at der det blir nytt alkohol så bør det være 18 års aldersgrense for påmelding. Det vil komme særs uheldig ut om det begynner å snakkes om ungdom,alkohol og Skodje Fotoklubb i samme setning.
Det kan kanskje tenkes at foreldre til de under 18 forventer at vi voksne "tar oss av" disse når de eventuelt skulle ha vært med på overnattingsturer o.l. Hvem tar på seg dette ansvaret ?
om det blir en trend at flere og flere yngre blir medlemmer ,bør vi nok vurdere å lage til en egen ungdomsgruppe innad i klubben.Men det ser ikke ut til å skje med det første.
Det kan kanskje tenkes at foreldre til de under 18 forventer at vi voksne "tar oss av" disse når de eventuelt skulle ha vært med på overnattingsturer o.l. Hvem tar på seg dette ansvaret ?
om det blir en trend at flere og flere yngre blir medlemmer ,bør vi nok vurdere å lage til en egen ungdomsgruppe innad i klubben.Men det ser ikke ut til å skje med det første.
- Monica Vestre
Det er det jeg tror også...at foreldrene nok forventer at vi tar ansvar for ungdommene på slike arrangement, og jeg tror faktisk ikke det er så mange som vil ta på seg det ansvaret...
Om Yasmine har meldt seg på i dag, skal jeg da beklage, men si at det er 18 års aldersgrense på slike arrangement? Så får vi heller evt. endre det ved fremtidige arrangement, om vi kommer frem til en annen konklusjon?
Om Yasmine har meldt seg på i dag, skal jeg da beklage, men si at det er 18 års aldersgrense på slike arrangement? Så får vi heller evt. endre det ved fremtidige arrangement, om vi kommer frem til en annen konklusjon?
- Hilde Soerdal
Syns det er greitt med aldersgrense der det vert nytt alkohol; -
kva er grensa for å kome i kategorien ungdomsmedlem?
kva er grensa for å kome i kategorien ungdomsmedlem?